研究業績

※平成29年度以前は近藤研究室発足以前(早稲田大学以外の学生が関係する)の,近藤教授に関係する業績です。

  • 年度
  • 発表誌・学会
  • 研究テーマ

平成30年度

scroll
日付 発表誌・学会 著者 題名 開催場所 番号 研究テーマ 部門・海外・国内
2019.3.12-14

国内学会

近藤 圭一郎

電力エネルギーの未来を考える ~ブラックアウトの現象,影響と提言~ 交通・鉄道への影響

北海道科学大学,北海道

H1-4

その他

平成31年電気学会全国大会

2019.3.12-14

国内学会(予稿集付き)

小岩 健太
小林 宏泰
残間 忠直
劉 康志
近藤 圭一郎

不均等電圧形3レベルコンバータを用いた 電力貯蔵装置を有する 風力発電機の出力平滑化

北海道科学大学,北海道

6-334

蓄電素子・燃料電池応用

平成31年電気学会全国大会

2019.3.12-14

国内学会(予稿集付き)

小鯖 裕之
小林 宏泰
竹延 祐二
宮崎 輝
藤本 悠
飯野 穣
光岡 正隆
近藤 圭一郎
林 泰弘
吉永 淳
山本 良太
長谷川 匡彦

LRTとEVによる電化交通システムが 配電系統運用に与える影響の基礎評価

北海道科学大学,北海道

6-169

その他

平成31年電気学会全国大会

2019.3.12-14

国内学会(予稿集付き)

川越 夏樹
小林 宏泰
近藤 圭一郎
岩崎 哲也
永島 匠
山下 良範
権藤 亮太

直流電気車における回生絞り込み制御時の過電圧抑制制御系の設計法

北海道科学大学,北海道

5-250

その他

平成31年電気学会全国大会

2019.3.1

査読付き論文

峯吉 翼
池田 怜太郎
小岩 健太
名取 賢二
近藤 圭一郎
藤本 和樹
牧島 信吾

鉄道車両の省エネルギー化に向けたインバータのSiC素子適用による電流増加時の損失の特性解析

Vol. 139,
No. 3,
pp.258-265

モータ駆動制御

電気学会論文誌D

2019.2.27

国内学会(予稿集付き)

川越 夏樹
小林 宏泰
岩崎 哲也
近藤 圭一郎

軽負荷回生制御系における電流制御系の影響の評価

電気学会,東京

MD-19-068
HCA-19-008
pp258-265

その他

モータドライブ/家電・民生
合同研究会

2019.1.1

査読付き論文

小林 宏泰
川越 夏樹
近藤 圭一郎
岩崎 哲也
津村 哲広

回生パワー増加を目的とした直流電気車両駆動用インバータの回生ブレーキ制御系設計法

Vol. 139,
No. 1,
pp.30-39

その他

電気学会論文誌D

2018.11.7-9

国際学会(予稿集付き)

Hiroyasu Kobayashi
Keiichiro Kondo
Diego Iannuzzi

A Theoretical Analysis on Dynamic and Static Characteristics of Control Strategies for Wayside Energy Storage System in DC electrified Railway

Nottingham, UK

T3.2.4, pp. 1-6

蓄電素子・燃料電池応用

Electrical Systems for Aircraft, Railway, Ship Propulsion and Road Vehicles (ESARS)
and International Transportation Electrification
Conference (ITEC) 2018

2018.11.7-9

国際学会(予稿集付き)

Toranosuke Uehara
Keiichiro Kondo

A study of Design Guideline on Bidirectional Wireless Power Transfer for Railway Vehicles focused on DC Voltages and Current Oscillation

Nottingham, UK

T3.1.3, pp. 1-5

WPT

Electrical Systems for Aircraft, Railway, Ship Propulsion and Road Vehicles (ESARS)
and International Transportation Electrification Conference (ITEC) 2018

2018.9.30-10.3

国際学会(予稿集付き)

Jongwon Heo
Keiichiro Kondo

A Method to Design the DC Link Voltage Controller for Minimum DC Link Voltage Driving Method of Hybrid Electric Vehicles

Kobe, Japan

A2-2

その他

The 31st International Electric
Vehicles Symposium & Exhibition
& International Electric Vehicle
Technology Conference 2018
(EVS 31 & EVTeC 2018)

2018.9.30-10.3

国際学会(予稿集付き)

Toranosuke Uehara
Keiichiro Kondo

Energy Saving and Peak Power Cut Effect by High Power Wireless Transmission in Railway Vehicle Traction Application

Kobe, Japan

D1-2

WPT

The 31st International Electric
Vehicles Symposium & Exhibition
& International Electric Vehicle
Technology Conference 2018
(EVS 31 & EVTeC 2018

2018.9.17-21

国際学会(予稿集付き)

Takeshi Shinomiya
Katsumi Ishikawa
Yuko Asano
Keiichiro Kondo

Hybrid Power Source Three-level Inverter System Using Overhead Line and Storage Battery in Combination

Riga, Latvia

144, pp. 1-10

蓄電素子・燃料電池応用

20th European Conference on Power Electronics and Applications
(EPE ’18 ECCE Europe)

2018.8.28-30

国内学会(予稿集付き)

大樂 陽介
近藤 圭一郎
篠宮 健志
石川 勝美

ハイブリッド電源3レベルインバータの 低速域における2レベル動作時の 直流側電流の解析

横浜国立大学,神奈川

5-29
pp.V269-272

蓄電素子・燃料電池応用

平成30年
電気学会産業応用部門大会

2018.8.28-30

国内学会(予稿集付き)

池田 怜太郎
近藤 圭一郎
古関 隆章
宮武 昌史

鉄道車両駆動用誘導電動機の 出力密度向上のための設計法

横浜国立大学,神奈川

5-36
pp.V293-296

モータ駆動制御

平成30年
電気学会産業応用部門大会

2018.7.2-3

国内学会(予稿集付き)

大樂 陽介
近藤 圭一郎
篠宮 健志
石川 勝美

ハイブリッド電源3レベルインバータの バッテリー電流への3次高調波重畳現象の 解析

北海道大学,北海道

SPC-18-096
pp.35-40

蓄電素子・燃料電池応用

半導体電力変換研究会

2018.6.20-22

国際学会(予稿集付き)

Masaki Morikawa
Jongwon Heo
Keiichiro Kondo
Masahiro Aoyama

Elucidation of the Cause of Positive and Negative Asymmetric Torque Generation of Self-Excited Wound-Field Synchronous Motor Utilizing Space Harmonics

Amalfi, Italy

EMD4312,
pp.45-49

モータ駆動制御

International Symposium on
Power Electronics, Electrical
Drives, Automation and
Motion
(SPEEDAM 2018)

2018.6.20-22

国際学会(予稿集付き)

Toru Kashimura
Masaki Morikawa
Jongwon Heo
Keiichiro Kondo

A Method to Design the Controller of the Voltage Phase Angle Type Torque Feed-back Control System for PMSM

Amalfi,
Italy

EMD1624,
pp.957-963

モータ駆動制御

International Symposium on Power
Electronics, Electrical Drives,
Automation and Motion
(SPEEDAM 2018)

2018.6.20-22

国際学会(予稿集付き)

Toru Kashimura
Masaki Morikawa
Jongwon Heo
Keiichiro Kondo

A Method to Design the Controller of the Voltage Phase Angle Type Torque Feed-back Control System for PMSM

Amalfi, Italy

EMD1624,
pp.957-963

モータ駆動制御

International Symposium on
Power Electronics, Electrical
Drives, Automation and
Motion
(SPEEDAM 2018)

2018.6.1

査読付き論文

川越 夏樹
小林 宏泰
近藤 圭一郎
岩崎 哲也
津村 哲広

直流電気鉄道における回生負荷遮断時の シミュレーションを用いた 軽負荷回生制御系設計

Vol.138,
No.6,
pp.513-521

モータ駆動制御

電気学会論文誌D

2018.5.20-24

国際学会(予稿集付き)

Jongwon Heo
Keiichiro Kondo

Continuous Operation Control of PMSM in the Case of DC Power Supply Loss (invited paper)

Niigata, Japan

22E1-1
pp.726-731

モータ駆動制御

International Power Electronics Conference -ECCE ASIA-
(IPEC-Niigata 2018)

2018.5.20-24

国際学会(予稿集付き)

Shingo Makishima
Kazuki Fujimoto
Keiichiro Kondo

The Direct Benefit of SiC Power Semiconductor Devices for Railway Vehicle Traction Inverters (invited paper)

Niigata, Japan

22H3-2
pp.2047-2050

その他

International Power Electronics Conference -ECCE ASIA-
(IPEC-Niigata 2018)

2018.5.20-24

国際学会(予稿集付き)

Hiroyasu Kobayashi
Keiichiro Kondo
Diego Iannuzzi

A Theoretical Analysis on Static Characteristics of Voltage Based Control Method and Current Based Control Invited Paper Method for the Wayside Energy Storage System in DC-Electrified Railway (invited paper)

Niigata, Japan

23H2-1
pp.2527-2533

蓄電素子・燃料電池応用

International Power Electronics Conference -ECCE ASIA-
(IPEC-Niigata 2018)

2018.5.20-24

国際学会(予稿集付き)

Natsuki Kawagoe
Febry Pandu Wijaya
Hiroyasu Kobayashi
Keiichiro Kondo
Tetsuya Iwasaki
Akihiko Tsumura
Takumi Nagashima
Yoshinori Yamashita
Ryota Gondo

A Theoretical Analysis on Static Characteristics Experimental Tests Results of Damping Control with Over Voltage Resistor for Regenerative Brake Control of Railway Vehicle

Niigata, Japan

23H4-3
pp.3490-3494

モータ駆動制御

International Power Electronics Conference -ECCE ASIA-
(IPEC-Niigata 2018)

2018.5.17

国内学会

査読付き論文

小川 賢一
近藤 圭一郎

燃料電池・蓄電池ハイブリッド鉄道車両の出力余裕度を考慮した燃料電池出力設計法

ルーテル市ヶ谷センター,東京

TER-18-056
pp.73-78

蓄電素子・燃料電池応用

交通・電気鉄道研究会

2018.5.17

国内学会

査読付き論文

大樂 陽介
浅野 有康
近藤 圭一郎
篠宮 健志
石川 勝美

鉄道車両駆動における エネルギー削減のためのハイブリッド電源 3レベルインバータにおける 蓄電素子のエネルギーマネジメント

ルーテル市ヶ谷センター,東京

TER-18-057
pp.79-84

蓄電素子・燃料電池応用

交通・電気鉄道研究会

2018.5.1

査読付き論文

Hiroyasu Kobayashi
Keiichiro Kondo
Tetsuya Iwasaki
Akihiro Tsumura

Experimental Study on Increasing Regenerative Power by Improving Regenerative Brake Control of Rail Vehicles in DC-electrified Railways

Vol.7,
No.3,
pp.266-267

モータ駆動制御

IEEJ Journal of Industry Applications