※平成29年度以前は近藤研究室発足以前(早稲田大学以外の学生が関係する)の,近藤教授に関係する業績です。
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- 発表誌・学会
- 研究テーマ
令和7年度

| 日付 | 発表誌・学会 | 著者 | 題名 | 開催場所 | 番号 | 研究テーマ | 部門・海外・国内 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2025.11.05 |
国内学会(予稿集付き) |
小山 朋樹 近藤 圭一郎 川﨑 颯哉 武田 佳晃 加賀谷 侑司 鈴木 高志 南之園 弘太 |
直流電気鉄道の省エネ化に向けた遺伝的アルゴリズムによる発車時刻のオンライン最適化手法 |
キャナルシティ博多貸会議室 |
VT-25-050, ITS-25-041, TER-25-117 |
電気鉄道 |
2025年電気学会自動車/ITS/交通・電気鉄道合同研究会 |
| 2025.11.18 |
国際学会(予稿集付き) |
Takuma Sakiyama Keiichiro Kondo Kazuaki Yuki |
Method to Identify the Stator Leakage Inductance of Induction Motor for Speed Sensorless Vector Control using the Calculated Torque |
Paradise Hotel Busan, Busan, Korea |
モータ駆動制御 |
2025 International Conference on Electrical Machines and Systems |
|
| 2025.11.21 |
国際学会(予稿集付き) |
Hiroshi Kasai Ryosuke Ota Keiichiro Kondo |
Continuous Sequencing for Suppressing Rapid Current Increase over Ground Coil Seams in Dynamic Wireless Power Transfer Systems |
Bintang Bali Resort, Bali, Indonesia |
WPT |
IFEEC 2025 – International Future Energy Electronics Conference |
|
| 2025.10.23 |
国際学会(予稿付き) |
Daiki Kato Keiichiro Kondo Takumi Ito |
Initial Position and Speed Estimation for Flying Start of a Synchronous Reluctance Motor Using Stationary-Frame Current Control |
Pennsylvania Convention Center, Philadelphia, Pennsylvania, USA |
モータ駆動制御 |
IEEE Energy Conversion Conference and Expo 2025 |
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| 2025.10.22 |
国際学会(予稿付き) |
Yuri Hayashi Keiichiro Kondo Kensuke Sasaki Hiroshi Takahashi Takashi Kato |
Magnetization State Manipulation Method for Variable Magnetic Bias Reactors Suitable for Bi-Directional DC-DC Converters |
Pennsylvania Convention Center, Philadelphia, Pennsylvania, USA |
その他 |
IEEE Energy Conversion Conference and Expo 2025 |
|
| 2025.11.08 |
国際学会(予稿集付き) |
Yuka Oyama Soya Kawasaki Hiroshi Nakamura Keiichiro Kondo Katsumi Ishikawa Takashi Kaneko |
Modeling of Turn-On Characteristics Based on Si-IGBT Device |
Kitakyushu International Conference Center |
P 38 |
その他 |
Symposium on Semiconductor Power Conversion |
| 2025.11.08 |
国際学会(予稿集付き) |
Haruka Tominaga Keiichiro Kondo Kazuhiko Matsunami Shinji Nakazono
|
Control Method to Suppress Torque fluctuation of PMSM in Two Phase Three Lines Inverter |
Kitakyushu International Conference Center |
P 52 |
モータ駆動制御 |
Symposium on Semiconductor Power Conversion |
| 2025.8.21 |
国内学会(予稿集付き) |
西村 和紀 |
DTP-PMSMにおける片系統直流電源開放故障時の 健全系統駆動への移行制御 |
徳島大学 |
3-85 |
モータ駆動制御 |
2025年電気学会産業応用部門大会 |
| 2025.8.21 |
国内学会(予稿集付き) |
大山 結有花 |
Si-IGBTのVCE-IC特性に基づいたターンオン時のモデル化 |
徳島大学 常三島キャンパス |
1-63 |
その他 |
2025年電気学会産業応用部門大会 |
| 2025.8.21 |
国内学会(予稿集付き) |
加賀谷 侑司 |
直流電気鉄道における列車位置と本数が回生電力量に与える影響 |
徳島大学 常三島キャンパス |
5-67 |
電気鉄道 |
2025年電気学会産業応用部門大会 |
| 2025.8.19 |
国内学会(予稿集付き) |
佐藤 英太 |
EDLCを搭載した鉄道用ワイヤレス給電システムにおけるカルマンフィルタを用いたパワーマネジメントの基礎検討 |
徳島大学 常三島キャンパス |
1-27 |
WPT |
2025年電気学会産業応用部門大会 |
| 2025.8.21 |
国内学会(予稿集付き) |
武田 佳晃 |
明かり区間とトンネル区間の走行抵抗の差異に着目した新幹線の省エネルギー運転法 |
徳島大学 常三島キャンパス |
5-68 |
電気鉄道 |
2025年電気学会産業応用部門大会 |
| 2025.8.21 |
国内学会(予稿集付き) |
小山 ︎︎朋樹 |
直流電気鉄道における遺伝的アルゴリズムを用いた駅発車時刻調整による省エネ化 |
徳島大学 |
5-65 |
電気鉄道 |
2025年電気学会産業応用部門大会 |
| 2025.8.21 |
国内学会(予稿集付き) |
冨永 晴月 |
二相三線式インバータによるPMSM駆動時のキャパシタ容量設計 |
徳島大学 |
3-84 |
その他 |
2025年電気学会産業応用部門大会 |
| 2025 |
査読付き論文 |
Ikumi Wakayama |
Method to Design Substation Output Voltage Based on Threshold Voltage for Light-load Regenerative Brake Control |
Vol. 14 No. 6 |
電気鉄道 |
英文論文誌D |
|
| 2025.6.20 |
査読付き論文 |
R. Hasegawa |
Battery Internal-Heating Method via SW Mode Switching of the Drive Inverter during Electric Vehicle Stoppage |
10.1109/ACCESS.2025.3582150. |
モータ駆動制御 |
IEEE Access |
|
| 2025.10 |
査読付き論文 |
河合 光 |
高速列車の時間‐エネルギー特性に着目した省エネルギー運転法 |
Vol. 145 No. 10 |
電気鉄道 |
電気学会論文誌D |
|
| 2025 |
査読付き論文 |
大畑 遼恭 |
Evaluation of the Influence of the Number of Feeder Circuits and Train-Load Conditions on the Energy-Saving Output Voltage of a Substation in a DC Electric Railway |
Vol. 14 No. 5 |
電気鉄道 |
IEEJ, Journal of Industry Applications |
|
| 2025.05.19 |
国際学会(予稿付き) |
Haruka Tominaga |
Evaluation of Torque Feedback MTPA Control of IPMSMs using Torque Estimation Map in the Magnetic Saturation and Regenerative Regions |
横浜 |
20259038 |
モータ駆動制御 |
EVTeC2025 |
| 2025 |
査読付き論文 |
Eita Sato |
Real-Time Maximum Tangential Torque Seeking for Locomotives using Pseudo-Derivative Control |
Vol. 14 No. 5 |
その他 |
IEEJ Journal of Industry Applications |
|
| 2025.04.01 |
国際学会(予稿集付き) |
Ayumi OBITSU |
Transition Control from Dual to Single Motor to Prevent Speed Reduction during an Open-Circuit Fault in a DC Power System |
フランス |
モータ駆動制御 |
European Conference on Power Electronics and applications |
